Mailis Saealle

Minust

📐Mulle on omistatud bakalaureusekraad Tallinna Tehnikaülikoolis materjalitehnoloogia erialal, spetsialiseerusin tekstiilmaterjalidele. Bakalaureuseõppe teisel kursusel (jaanuaris 2022 a.) alustasin matemaatika ja eesti keele eratundide andmist läbi Mentornaut programmi (Stemy OÜ). Õpetajana töötamine on aidanud mul mõista õpilaste õpiraskusi ning inspireerinud looma erinevaid õppematerjale, sest olemasolevad materjalid ei olnud minu kui õpetaja jaoks piisavad. Olen arendanud välja õpetamismeetodeid, et õpilasi tõhusamalt ning paremini toetada aine omandamisel. Minuni jõuavad üldiselt õpiraskustega õpilased, kellel on õppimises tekkinud lüngad, mis takistavad edasisi ainealaseid teadmisi omandamast. Nende õpilaste õpitulemused on paranenud minu tundide toel, tagasiside nii õpilastelt kui ka nende vanematelt on olnud positiivne. Samuti kuulan oma töös õpilaste muresid koolielust ning teen koostööd lapsevanematega, et parendada õpilase õpikeskkonda.

Oma töö lihtsustamiseks tegin Discord keskkonnas kanali, mille kaudu olen pidevas suhtluses oma õpilastega, keda on nüüdseks juba olnud mitusada, aktiivseid õpilasi iganädalaselt kümmekond. Discordis saavad õpilased küsida küsimusi minult ja teistelt õpilastelt ning neil on pidev ligipääs eratunnis läbitud ülesannetele, lahenduste kuvatõmmistele ning minu loodud või jagatud lisamaterjalidele. Tänu õpilastele on mul välja kujunenud õpetamismeetodid.

Õpilased, kes minu juures tundide võtmist alustavad on rääkinud, et neil on liiga suur koormus, motivatsiooni puudus ning hirm matemaatika ja selle õppimise ees. Kuid juba peale esimest eratundi on õpilased andnud positiivset tagasisidet minu oskusele matemaatikast rääkida lihtsalt ja loogiliselt, ilma eeldusteta, et nad juba midagi teavad.

2022. aastal alustasin Stemy keskkonnas koos teiste noorte eraõpetajatega välja arendama Remy AI õppeprogrammi, mis genereerib ise erinevates keeltes ning vastavas riigis kasutusel oleva õppesüsteemi järgi erinevaid ülesandeid, mida õpilased läbi selle programmi saavad lahendada ja näha ka hiljem genereeritud lahenduskäike. Õpetajate töö on ülesannete ja lahenduste testimine, vajadusel parandamine või muutmine.

Sama aasta novembris otsustasin kandideerida põhikooli matemaatikaõpetaja ametikohale, kuhu mind ka vastu võeti. Alustasin tööd erivajadustega õpilaste matemaatikaõpetajana kolmandas kooliastmes. Noortega töötamine on mulle väga südamelähedane pakkudes väljakutseid, loomingulisust ja eneseteostusvõimalusi. 

2024. aasta sügisest asusin õppima kunstide- ja tehnoloogiaõpetaja magistriõppesse.  

Olen eraõpetaja MTÜ-s Haridusuuenduslik õpe ning minu profiil on nähtaval ka Mentornautis.

Kellele?

💎 Aitan matemaatikat omandada kõigil huvilistel, olenemata nende vanusest. Kas oled põhikooliõpilane, kes vajab täiendavat tuge koolis või koduõppel? Või oled täiskasvanu, kes soovib meelde tuletada põhikooli matemaatika põhitõdesid? Olen valmis abistama ka erivajadustega õpilasi, pakkudes neile pikaajalist tuge kasvõi aastateks. Pikaajaliste õpilaste jaoks koostan õpilase soovil personaalse õpikava.

Isegi suured teadmiste lüngad ei ole probleem, kui õpilasel kasvõi veidigi on motivatsiooni.

Õpetamisest

❤️ Ma armastan õppimist ja õpetamist ning usun, et pole olemas “halba” õpilast, on vaid olemas vale õpetamismeetod või mitte kõige parem klapp õpetajaga. Tahan muuta õppimist võimalikult lõbusaks ning näidata, kui naeruväärselt lihtne võib matemaatika olla. Õpetan võtteid, mida tihti ei näidata ning toon elulisi ja praktilisi näiteid. 
Ma ei toeta ainult pelgalt valemite pähe õppimist, seega jõuad mu juhitud küsin-vastan meetodil järelduseni, et põhiline tarkus on näha kõiges ristkülikut või (täisnurkset) kolmnurka (mida näed hiljem ka gümnaasiumis näiteks integraalides või füüsikas vektorite teema juures). Samuti avaldise lihtsustamisel taipad, et kui panna x asemele õun ja y asemele pirn, on kõik palju loogilisem ning matemaatikast võib saada isegi Sinu lemmikaine. (Või läheb lihtsalt kõht veidi tühjaks. 😃 )

Tunde viin läbi discord keskkonnas, kuhu olen loonud õpikanali. Küsimustele vastan üldiselt tunni kuni kolme jooksul ja tunde viin läbi ka nädalavahetustel, kasvõi pärast südaööd. 

Olen välja arendanud enda meetodi, mis on saanud endale nime küsin-vastan meetod. Mina küsin õpilaselt suunavaid küsimusi ning neile lihtsatele ja loogilistele küsimustele vastates ning minu suunitlusel jõuab õpilane ise õigete järeldusteni. Nii jäävad palju hõlpsamini teemad meelde ja tekib palju rohkem ahaa-elamust. Kasutan ka palju visualiseerimist – joonistan ekraanile pildikesi, kasutan värve, 3D mudeleid, programmeerimist, robootikat ja arvutimänge. Tajun ära õpilase huvi või vajduste taseme ning ei koorma õpilast üle liigsete teemadega. Samas kui õpilasel on huvi lahata teemasid sügavamalt, selgitame ja arutame koos, kuidas üks või teine valem tekib, miks on ring hulknurk ning pi lõpmatu ja palju palju muud!

Juba pärast esimest tundi on mul tavaliselt selge, milline on õpilase tase. Küsin ja annan pidevalt tagasisidet, et koostöö sujuks mõlema jaoks parimal võimalikul viisil ning oleks mõlema jaoks maksimaalselt kasulik, inspireeriv ja mis kõige olulisem – äge!

Minu eesmärk on tüütuna ja raskena tunduva aine muutmine lihtsaks ja lõbusaks! Jah, vahel tuleb lõbu nimel ka palju pingutada, aga tegelikult on nii mõnus saada finišis medal kaela pärast maratoni jooksmist.

Minu tegevused ja tulevikuplaanid

Minu suur soov on muuta maailma läbi hariduse, muuta populaarsemaks laagreid, õues mängimist, lugemist, kirjutamist ja meisterdamist. Soovin inspireerida inimesi nii suuri kui ka väikeseid. 

Hetkel arendan välja minimaalsete sõnaliste selgitustega matemaatika õpikut ning selle edasiarenduseks soovin salvestada matemaatikatunde teemade kaupa loogilises järjestuses algteadmistest kuni lõpuni välja. Seega aitab minu loodud matemaatika õppimise programm püsida elukestvas õppes kogu elukaare vältel.

Soovin anda välja ilukirjanduslikke raamatuid ning tõsta noorte huvi kirjanduse, lugemise ja kirjutamise vastu pakkudes neile võimalust ise kirjutada ja kirjastada oma raamat, läbi mille nad saavad kasutada oma loovust, arendada kirjutamisoskust ning disaini ja joonistamisoskust, suhelda inimeste ja erinevate ettevõtetega, harjutada võõrkeeli läbi tõlketöö, õppida kasutama otsingumootoreid ja avalikke tasuta veebitööriistu. 

Õpiku arendusperioodiks lõin kaks suhtlusgruppi õpilastele ja täiskasvanutele, kelle seas on ka õpetajaid, et saada neilt pidevalt tagasisidet erinevate ülesannete, kujunduste ning teemade ülesehituse ja järjestuse kohta.

Eratundide läbiviimiseks ja õpiku kirjastamiseks registreerisin ettevõtte MensVia OÜ, mille veebilehekülje disainisin ja ehitasin üles WordPressi platvormile. Lehekülg on nähtav aadressil: http://mensvia.ee/.

Oman laagri kasvataja-juhataja osakutsetunnistust ning mul on kehtiv esmaabiandja tunnistus. 

Minu suur unistus on luua tänapäeva võimalusi ära kasutades erakool, mis arvestab kõigi õpilaste vajaduste ja võimalustega, on praktiline ning inspireerib õpilasi pidevalt edasi arenema. Soovin olla mentor, keda oleksin soovinud põhikoolieas endale. 

Shopping Cart